Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Projekt „Szkoły bez barier, wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca”

 

PROJEKT

 

Szkoły bez barier, wszechstronny rozwój uczniów
- edukacja włączająca

 

projekt realizowany w ramach programu regionalnego współfinansowanego
z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Priorytet VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu

Działanie 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów

Program Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

 

 

 

Projekt realizowany jest przez:

Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne IDEA,

  1. Królowej Jadwigi 97, 30-209 Kraków,

 

w partnerstwie z

Gminą Ojrzeń

  1. Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń

 

Gminą Olszewo-Borki

  1. Władysława Broniewskiego 13, 07-415 Olszewo-Borki

 

Miastem Mława

  1. Stary Rynek 19, 06-500 Mława

 

 

Okres realizacji projektu: od 01.09.2025 r. do 30.06.2026 r.

 

Wartość projektu: 2 686 497,98 zł.

Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 2 283 523,28 zł.

Wartość dotacji celowej z Budżetu Państwa: 267 786,50 zł.

 

 

CEL PROJEKTU

Celem projektu jest wsparcie edukacji włączającej, przez realizację działań związanych ze wsparciem szkół na rzecz edukacji włączającej, poprzez:

  • objęcie wsparciem 614 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym 239 dziewcząt oraz 375 chłopców ze:

- Szkoły Podstawowej w Ojrzeniu (20 dz / 32 chł),

- Szkoły Podstawowej w Kraszewie (30 dz / 31 chł),

- Szkoły Podstawowej w Młocku (15 dz / 26 chł),

- Szkoły Podstawowej w Grabówku (18 dz / 18 chł),

- Szkoły Podstawowej z Przedszkolem w Nowej Wsi (24 dz / 36 chł),

- Szkoły Podstawowej w Przystani (6 dz / 14 chł),

- Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie (53 dz / 106 chł),

- Szkoły Podstawowej nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie (73 dz / 112 chł)

 

  • objęcie wsparciem przedstawicieli kadry pedagogicznej wszystkich szkół objętych wsparciem w ramach projektu tj. 126 osób (115 K i 11 M),
  • objęcie wsparciem rodziców / opiekunów prawnych uczniów tych szkół w zakresie zagadnień z tematyki edukacji włączającej - łącznie 272 osoby (189 K i 83 M).

 

W ramach projektu przewidziano następujący zakres wsparcia:

  • poszerzenie oferty edukacyjnej szkół w zakresie edukacji włączającej, zakładające wsparcie uczniów/uczennic z niepełnosprawnościami, zaburzeniami zachowania i emocji, z trudnościami w nauce itp.;
  • poszerzenie oferty edukacyjnej dla uczniów /uczennic szczególnie uzdolnionych;
  • organizację spotkań integracyjnych dla uczniów, rodziców nauczycieli objętych wsparciem projektu;
  • podniesienie kompetencji nauczycieli szkół objętych wsparciem projektu poprzez realizację wsparcia dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb nauczycieli w tym zakresie;
  • wsparcie dla rodziców i opiekunów prawnych uczniów/uczennic z zakresie tematyki edukacji włączającej;
  • uzupełnienie narzędzi diagnostycznych i dydaktycznych w celu realizacji założeń projektu.

 

 

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE - EFEKTY

Realizacja projektu przyczyni się do realizacji celów zawartych w Programie FEMA 2021-2027, w tym w szczególności wpisuje się w realizację celu głównego jakim jest wsparcie edukacji włączającej poprzez realizacje celów szczegółowych projektu:

  • Wsparcie edukacji włączającej poprzez wdrożenie standardu dostępności edukacyjno-społecznej;
  • Przygotowanie uczniów, uczennic i ich rodziców do wspólnej edukacji z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz przeciwdziałanie dyskryminacji;
  • Pomoc uczniom doświadczającym ubóstwa, ograniczeń edukacyjnych, czy będącym migrantami;
  • Działania rehabilitacyjno-kompensacyjne na rzecz uczniów z niepełnosprawnościami;
  • Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w zakresie wczesnej diagnostyki i interwencji;
  • Wsparcie kadry pedagogicznej i niepedagogicznej w zakresie edukacji włączającej;
  • Wzrost potencjału dydaktycznego szkół przez doposażenie ich w narzędzia diagnostyczne i dydaktyczne

 

RODZAJE WSPARCIA OFEROWANEGO W PROJEKCIE

W ramach projektu realizowane będą działania skierowane do:

  • uczniów i uczennic w postaci zajęć pozalekcyjnych,
  • rodziców / opiekunów prawnych uczniów w postaci warsztatów,
  • nauczycieli i nauczycielek w postaci szkoleń.

 

 

Dla uczniów i uczennic przewidziano wsparcie w postaci następujących zajęć:

 

  1. Zajęcia dla uczniów ze SPE posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, opinie (PPP, n-la specjalisty, dyrektora placówki itp.), zagrożonych niedostosowaniem społecznym oraz posiadających doświadczenia migracji:

 

  • Terapia wyrównawcza - wymiar: 10 h/grupę, 32 grupy, 194 osoby,
  • Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u ucz. z zaburzeniami przetwarzania bodźców (zajęcia indywidualne) - wymiar: 15 h/osobę, 13 osób,
  • Ćwiczenia wzmacniające potencjał ucznia z zaburzeniami (zajęcia indywidualne) - wymiar: 15 h/osobę, 16 osób,
  • Warsztaty balbutologopedii - wymiar: 30 h/grupę, 5 grup, 17 osób,
  • Warsztaty kompetencji miękkich (zajęcia indywidualne) - wymiar: 15 h/osobę, 3 osoby,
  • Wsparcie psychologiczne (indywidualne) - wymiar: 5 h/osobę, 72 osoby,
  • Terapia pobudzająca psychoruchowy i społeczny rozwój dziecka - wymiar: 30 h/grupę, 1 grupa, 3 osoby,
  • Wsparcie terapeutyczne - muzykoterapia - wymiar: 30 h/grupę, 4 grupy, 15 osób,
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - wymiar: 15 h/grupę, 38 grup, 149 osób,
  • Integracja sensoryczna - wymiar: 30 h/grupę, 21 grup, 77 osób,
  • Ćwiczenia terapeutyczne stymulujące, korygujące i wzmacniające potencjał ucznia z SPE - wymiar: 30 h/grupę, 25 grup, 74 osoby,
  • Socjoterapia - wymiar: 30 h/grupę, 1 grupa, 2 osoby,
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - wymiar: 30 h/grupę, 27 grup, 105 osób,
  • Warsztaty stymulowania reakcji adaptacyjnych u uczniów z zaburzeniami przetwarzania bodźców - wymiar: 30 h/grupę, 2 grupy, 10 osób,
  • Ćwiczenia terapeutyczne stymulujące, korygujące i wzmacniające potencjał ucznia NIEPEŁNOSPRAWNEGO - wymiar: 30 h/grupę, 1 grupa, 2 osoby,
  • Terapia ręki (zajęcia indywidualne) - wymiar: 10 h/osobę, 63 osoby,
  • Warsztaty rozwoju kompetencji społecznych dla osób obcego pochodzenia (migrantów) - wymiar: 30 h/grupę, 1 grupa, 2 osoby,
  • Wsparcie terapeutyczne indywidualne prowadzone przez surdopedagoga, ukierunkowane na stymulacje ogólnorozwojową, w szczególności skoncentrowaną na ćwiczeniach funkcji słuchowo-językowych i rozwoju mowy w zakresie rozumienia i bogacenia słownictwa (zajęcia indywidualne) - wymiar: 10 h/osobę, 1 osoba,
  • Wsparcie terapeutyczne indywidualne logopedyczne celem ćwiczenia słuchowego i artykulacyjnego w trudnych fonicznie połączeniach w oparciu o ilustrację - rozwijanie wypowiedzi wielozdaniowych (zajęcia indywidualne) - wymiar: 10 h/osobę, 25 osób,
  • Wsparcie terapeutyczne rozwijające umiejętności rozumienia czytanego tekstu, bogacenia zasobu słów i pojęć, rozwijania ogólnych zdolności wzrokowych, zdolności klasyfikacyjnych i przestrzennych, usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej, bezpośredniej, mechanicznej pamięci słuchowej, analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci fonologicznej - wymiar: 30 h/grupę, 10 grup, 36 osób.

 

  1. Zajęcia dla uczniów/uczennic szczególnie uzdolnionych:
  • Robotyka i programowanie (w tym zajęcia z dronami) - wymiar: 30 h/grupę, 7 grup, 38 osób,
  • Zajęcia eksperymentalne i badawcze - wymiar: 30 h/grupę, 7 grup, 38 osób,
  • Rozwijające zajęcia z języka angielskiego - wspierające zwłaszcza komunikację i wykraczające poza podstawą programową, zakończone międzynarodowym certyfikatem językowym TELC/TOEIC lub równoważnym - wymiar: 120 h/grupę, 7 grup, 40 osób,
  • Zajęcia rozwijające logiczne myślenie oraz rozumowanie matematyczne - wymiar: 30 h/grupę, 9 grup, 49 osób,
  • Zajęcia z technik szybkiego uczenia się i czytania - wymiar: 30 h/grupę, 7 grup, 34 osoby,
  • Zajęcia z informatyki zgodne z ramą DIGCOMP zakończone zewnętrznym międzynarodowym certyfikatem ECDL-Start/ECCC lub równoważnym - wymiar: 120 h/grupę, 3 grupy, 15 osób,
  • Zajęcia rozwijające kreatywność, umiejętność współpracy oraz rozumienie i tworzenie informacji - wymiar: 30 h/grupę, 6 grup, 31 osób.

 

Dla rodziców / opiekunów prawnych  przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących warsztatów:

 (zajęcia grupowe, wymiar: 4 h/grupę)

  • Niepokojące symptomy, które mogą powodować trudności szkolne - nad czym się pochylić, gdy dziecko się rozwija? - wymiar: 4 h/grupę, 16 grup, 191 osób,
  • Trening skutecznego i empatycznego rodzica - wymiar: 4 h/grupę, 7 grup, 90 osób,
  • Ćwiczenia lewopółkulowe, które usprawnią zdolności poznawcze dziecka - wymiar: 4 h/grupę, 5 grup, 52 osoby,
  • Depresja nastolatka - jak możesz pomóc swojemu dziecku? - wymiar: 4 h/grupę, 19 grup, 273 osoby,
  • Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami, lękiem, stresem i sytuacjami kryzysowymi? - wymiar: 4 h/grupę, 12 grup, 178 osób,
  • Jak budować poczucie własnej wartości u dzieci i wzmacniać ich samoocenę w dobie instagramowego kultu piękna? - wymiar: 4 h/grupę, 13 grup, 225 osób,
  • Krótko o dyscyplinie w domu - wymiar: 4 h/grupę, 13 grup, 204 osoby,
  • Moje dziecko nie chce się uczyć - jak zmienić jego nastawienie i zmotywować do pracy? - wymiar: 4 h/grupę, 14 grup, 195 osób.

 

Dla nauczycieli i nauczycielek przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących szkoleń:

  • Zadania pedagoga specjalnego w szkole - wymiar: 6 h/grupę, 6 grup, 23 osoby,
  • Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w placówce ogólnodostępnej –wszystko, co musisz wiedzieć - wymiar: 6 h/grupę, 8 grup, 61 osób.
  • Zajęcia rewalidacyjne - od planowania po dokumentację - wymiar: 6 h/grupę, 6 grup, 38 osób,
  • Edukacja włączająca w praktyce szkolnej - jak się do niej przygotować i jak dostosować program edukacji - wymiar: 6 h/grupę, 11 grup, 75 osób,
  • Edukacja włączająca co to oznacza dla nauczyciela? - wymiar: 6 h/grupę, 7 grup, 53 osoby,
  • Nauczyciel wspomagający - rola, zadania i dokumentacja - wymiar: 6 h/grupę, 6 grup, 25 osób,
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: od planowania po dokumentację - wymiar: 6 h/grupę, 6 grup, 29 osób,
  • ABC pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z najnowszymi przepisami – kogo obejmuje, kto jej udziela i jakie ma formy? - wymiar: 6 h/grupę, 8 grup, 42 osoby,
  • IPET i WOPFU - jak je przygotować krok po kroku zgodnie z najnowszymi wytycznymi? - wymiar: 6 h/grupę, 7 grup, 45 osób,
  • Jak prawidłowo dokumentować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w placówce? - wymiar: 4 h/grupę, 4 grupy, 21 osób,
  • Edukacja inkluzyjna –jak wykorzystać różnorodność zespołu klasowego na rzecz optymalizowania rozwoju każdego z uczniów - wymiar: 6 h/grupę, 9 grup, 61 osób,
  • Metoda Dobrego Startu - założenia, oddziaływania, warianty i przebieg zajęć - wymiar: 10 h/grupę, 5 grup, 29 osób,
  • Uczeń niepełnosprawny intelektualnie-poznaj sprawdzone metody pracy - wymiar: 6 h/grupę, 11 grup, 72 osoby,
  • Metody pracy z autystycznym uczniem - praktyczne porady - wymiar: 6 h/grupę, 7 grup, 47 osób,
  • Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną - organizacja kształcenia specjalnego w realiach szkoły masowej - wymiar: 6 h/grupę, 7 grup, 42 osoby,
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - wymiar: 10 h/grupę, 8 grup, 46 osób,
  • Metody zapamiętywania, koncentracji i techniki efektywnego uczenia się - wymiar: 6 h/grupę, 3 grupy, 17 osób,
  • Współpraca z rodzicami (w tym radzenie sobie w sytuacjach trudnych) - wymiar: 4 h/grupę, 3 grupy, 17 osób,
  • Kurs z zakresu integracji sensorycznej - wymiar: 10 h/grupę, 5 grup, 36 osób.

 

W ramach wsparcia realizowane będą także działania integracyjne:

  • Organizacja pikników integracyjnych

 

REKRUTACJA

Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie w miesiącu: wrzesień 2025 r.

 

Nabór oparty będzie o kryteria merytoryczne - niedyskryminujące ze względu na wiek, rasę, wyznanie, status materialny, niepełnosprawność, itp.

 

Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą w punktach rekrutacyjno-informacyjnych, zorganizowanych w każdej ze szkół objętych projektem oraz na stronach internetowych:

  • szkół objętych wsparciem
  • Wnioskodawcy - Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne IDEA
  • Partnerów - Gmina Ojrzeń, Gmina Olszewo-Borki, Miasto Mława

 

 

Kwalifikacja do Projektu

Uczniowie/uczennice, rodzice/opiekunowie prawni oraz nauczyciele/nauczycielki zainteresowani udziałem w projekcie muszą spełnić kryteria kwalifikowalności, uprawniające do udziału w nim zgodnie z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Szkoły bez barier, wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca”.

 

Osoby zainteresowane uczestnictwem w zajęciach/warsztatach/szkoleniach proszone są o wypełnienie „Ankiety rekrutacyjnej” oraz złożenie jej wraz z niezbędnymi załącznikami w punkcie rekrutacyjno-informacyjnym w swojej szkole.

 

 

SZKOŁY OBJĘTE WSPARCIEM

v

Szkoła Podstawowa w Ojrzeniu

  1. Przedszkolna 7, 06-456 Ojrzeń

tel. 23 671 83 67

 

v

Szkoła Podstawowa w Kraszewie

Kraszewo 57 A, 06-456 Ojrzeń

tel. 23 671 83 19

 

v

Szkoła Podstawowa w Młocku

Młock 72, 06-456 Ojrzeń

tel. 23 671 26 01

 

v

Szkoła Podstawowa w Grabówku

Grabówek 20, 07-416 Olszewo-Borki

tel. 29 768 16 22

 

v

Szkoła Podstawowa z Przedszkolem w Nowej Wsi

Nowa Wieś 1A, 07-416 Olszewo-Borki

tel. 29 760 44 66

 

v

Szkoła Podstawowa w Przystani

Przystań 33, 07-416 Olszewo-Borki

tel. 29 760 47 15

 

v

Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie

  1. Sportowa 1, 06-500 Mława

tel. 666 394 305

 

v

Szkoła Podstawowa Nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie

  1. Żołnierzy 80 Pułku Piechoty 5, 06-500 Mława

tel. 23 654  3737

 

v

 

Kontakt

 

 

Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne IDEA

  1. Królowej Jadwigi 97

30-209 Kraków

Telefon: 12 431 07 05

 

Gmina Ojrzeń

  1. Ciechanowska 27
    • Ojrzeń

Telefon: 23 671 83 20

 

Gmina Olszewo-Borki

  1. Władysława Broniewskiego 13

07-415 Olszewo-Borki

Telefon: 29 761 31 07

 

Miasto Mława

  1. Stary Rynek 19

06-500 Mława

Telefon: 23 654 33 82

 

HASHTAGI: 

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie 

 

 

 

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadami zawartymi w Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, zasadami zawartymi w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm)

Data dodania: 2025-11-25 21:33:59
Data edycji: 2025-11-25 21:34:18
Ilość wyświetleń: 15

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Zobacz

Partnerzy

Motto

,,Więcej nas łączy niż dzieli”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej