Koordynacja bilateralna zwana obustronnÄ… jest zdolnoÅ›ciÄ… do wykonywania czynnoÅ›ci wymagajÄ…cych udziaÅ‚u obu stron ciaÅ‚a, a także do przekraczania linii Å›rodkowej ciaÅ‚a. Jest to kluczowa umiejÄ™tność w rozwoju dużej i maÅ‚ej motoryki. TrudnoÅ›ci w tym zakresie sÄ… widoczne podczas wykonywania takich zadaÅ„ jak pisanie, wiÄ…zanie sznurówek, kiedy to dziecko nie przytrzymuje kartki drugÄ… rÄ™kÄ…, ma trudność w opanowaniu wiÄ…zaÅ„, zapięć. ObserwujÄ…c dziecko z zaburzeniami obustronnej koordynacji możemy zauważyć także trudnoÅ›ci w opanowaniu jazdy na rowerze, skÅ‚onność do przekÅ‚adania kredki z jednej rÄ™ki do drugiej podczas rysowania na przykÅ‚ad postaci ludzkiej, trudnoÅ›ci w posÅ‚ugiwaniu siÄ™ nożyczkami.