Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„Z książką w świat wartości”

 

W październiku w ramach udziału w projekcie Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 klasa VI a wzięła udział w zajęciach pod hasłem „Z książką w świat wartości”. Ich celem była promocja czytelnictwa, rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz kształcenie umiejętności świadomego wyboru lektury. Uczniowie dwa tygodnie wcześniej zostali podzieleni na grupy, których zadaniem było zapoznanie się z wybraną książką z księgozbioru biblioteki szkolnej oraz przygotowanie plakatu. Podczas zajęć przedstawiciele grup prezentowali wybrane pozycje książkowe, czytając ich fragmenty i omawiając przygotowane plakaty. Zwracali też uwagę na to, jakie wartości przekazuje dana książka. Pierwsza grupa poleciła opowiadanie pt. „Sztuka programowania” ze zbioru „Gorzka czekolada”, które porusza problem tolerancji. Trudne emocje, które często dotykają dzieci chore i niepełnosprawne, ukazuje również książka „Inni niż wszyscy”. Dwie grupy zaprezentowały pozycję Anny Sójki „12 ważnych opowieści”. Zwróciły one uwagę na bardzo ważne wartości, jakimi są miłość i samodyscyplina. Za ważną cechę uczniowie uznali również odpowiedzialność, na której temat przeczytali w jednym z opowiadań z serii „Gorzka czekolada”. Ostatnia z polecanych książek to „Koniczynowy dywan”, pokazująca, jak ważna jest w życiu bliskość. Podczas dyskusji podsumowującej prezentacje uczniowie doszli do wniosku, że każda książka (nie tylko te zaprezentowane podczas zajęć) czegoś uczy, każda przekazuje wiedzę i kształtuje świat wartości. Następnie, pracując w grupach, dzieci rozwiązały krzyżówki oraz ułożyły z rozsypanek sentencje dotyczące książek (m. in. „Nie ma książki tak złej, żeby nie przyniosła jakiegoś pożytku”, „Człowiek, który nie czyta książek, nie ma żadnej przewagi nad tym, który nie potrafi czytać”). Ułożone hasła zostały przyczepione do tablicy, żeby wszyscy mogli się z nimi zapoznać. Następnie chętne osoby mogły wypowiedzieć się na temat sentencji, które ich zdaniem są najbardziej trafne. Uczniowie z dużym zainteresowaniem i bardzo aktywnie uczestniczyli w zajęciach.



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.

Data dodania: 2022-11-21 20:16:22
Data edycji: 2022-11-21 20:17:45
Ilość wyświetleń: 223

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!
Zobacz

Partnerzy

Motto

,,Więcej nas łączy niż dzieli”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej